ΚΑΥΣΩΝΑΣ … ΑΛΛΑ ΣΤΟΝ «ΠΑΓΟ» η αγορά στην αρχή του καλοκαιριού

Κεσάτια έχει η αγορά εδώ και 40 μέρες παρά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Η καθοδική πορεία της ζήτησης έχει οδηγήσει σε απόγνωση τους καταστηματάρχες. Όπως μεταφέρουν στο Reporter.gr οι πελάτες έχουν μειωθεί κατακόρυφα τόσο το Μάη όσο και τον Ιούνιο που κάποτε αποτελούσαν καλούς εμπορικά μήνες του χρόνου.

Η αναμονή μειώσεων σε συντάξεις, η φοροεπιδρομή που έρχεται από τον Ιούλιο κρατάν κλειστά τα πορτοφόλια, ακόμα και για προϊόντα με σχετικά ανελαστική ζήτηση. Είναι ενδεικτικό ότι όπως ,μετέφερε στο Reporter.gr κορυφαίος παράγων ξένης καπνοβιομηχανίας, ο Μάιος ήταν πτωτικός παρά το ότι δεν είχε περάσει ακόμη η αύξηση του ΦΠΑ.

Στο ίδιος μήκος κύματος και η εστίαση που παρά το ότι βλέπει θαμώνες να γεμίζουν τα τραπεζάκια δε μετρά αντίστοιχα καταναλώσεις. Ειδικά η αύξηση σε ΦΠΑ και ΕΦΚ μπύρας έχει προβληματίσει τους επιχειρηματίες του κλάδου που βλέπουν να επιβαρύνονται εκ νέου με νέα αύξηση λειτουργικού κόστους.

Όπως μάλιστα δήλωσε αναφορικά με τη νέα αύξηση του ΦΠΑ ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης, αυτή λειτουργεί ως «κόφτης» κατανάλωσης. «…Η έκτη αύξηση του ΦΠΑ σε έξι χρόνια και η δεύτερη τους τελευταίους 10 μήνες, σημαίνει ότι η ζωή μας από 1η Ιουνίου ακριβαίνει ετησίως κατά 437 εκατ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα κάθε αύξηση λειτουργεί ως “κόφτης” της κατανάλωσης, του τζίρου, αλλά και των δημοσίων εσόδων» σημείωσε.

Πάντως η τάση μείωσης της ζήτησης που καταγράφεται από την αρχή του χρόνου δε φαίνεται να φρενάρει κι όλοι ελπίζουν στην ένεση ζήτησης που φέρνει ο τουρισμός. Όμως αυτή αφορά συγκεκριμένες μόνο περιοχές κι όχι όλη τη χώρα.

Από τους τριμηνιαίους εθνικούς λογαριασμούς της ΕΛΣΤΑΤ και με βάση τα εποχικά διορθωμένα στοιχεία σε ετήσια βάση (σύγκριση α΄ τριμήνου 2016 προς α΄ τρίμηνο 2015), η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε μείωση 1,3% (η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε 1,3% και της Γενικής Κυβέρνησης κατά 1,5%).

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Επίσης βουτιά έκαναν το πρώτο δίμηνο του έτους τα έσοδα στα σούπερ μάρκετ, προμηνύοντας ότι και η φετινή χρονιά θα είναι ιδιαιτέρως δύσκολη για το οργανωμένο λιανεμπόριο.

H πτώση γι αυτό το διάστημα αγγίζει το 7,2% ωστόσο, οι εκτιμήσεις των αναλυτών αναφέρουν ότι το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα υπάρξει βελτίωση της εικόνας, δεδομένου ότι το αντίστοιχο διάστημα το 2015 συνέβησαν εξαιρετικά πρωτοφανή γεγονότα σε οικονομικοπολιτικό επίπεδο που επηρέασαν ποικιλοτρόπως την κατανάλωση.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι πρώτοι μήνες του έτους καταγράφουν σημαντική υποχώρηση στην αξία των πωλήσεων, με τον Ιανουάριο να κλείνει με απώλειες 6%, ενώ ακόμα πιο δυσμενή ήταν η εικόνα του Φεβρουαρίου με τη μείωση του τζίρου να αγγίζει το 8,3%.

Είναι ενδεικτικό ότι στο εξεταζόμενο διάστημα, στο «κόκκινο» βρέθηκαν και οι έντεκα βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που εξετάζει η εταιρεία ερευνών IRI, καθώς για πρώτη φορά αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις εμφανίζουν και τα κατεψυγμένα αλλά και τα τυποποιημένα μακράς κυρίως διάρκειας τρόφιμα, όπως τα ζυμαρικά, τα όσπρια και οι κονσέρβες, τα οποία μέχρι και πέρυσι κατέγραφαν αυξητική πορεία.

Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr

Πείτε τη γνώμη σας!