TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΟΙ μαθητές το άγχος των εξετάσεων

Συντάκτης:
Κατηγορία: Υγεία
 

Οι πανελλήνιες εξετάσεις που ξεκίνησαν σήμερα (6/6) είναι λογικό να προκαλούν άγχος στους μαθητές και τις μαθήτριες. Ωστόσο είναι σημαντικό τα παιδιά να ακολουθήσουν ορισμένα βήματα διαχείρισης του άγχους τους, το οποίο ενώ σε μικρό βαθμό είναι βοηθητικό, αν αυξηθεί πολύ, ενδέχεται να τους δημιουργήσει πρόβλημα.

Ιδού τα κατάλληλα βήματα διαχείρισης του άγχους, σύμφωνα με Νίκη Μπίγγου MSc Ψυχολόγο -Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια και Σύμβουλο Σταδιοδρομίας, η οποία έδωσε συμβουλές μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ, για την περίοδο πριν και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων:

– Δέξου το γεγονός ότι έχεις άγχος. Είναι απολύτως φυσιολογικό. Λίγο άγχος είναι βοηθητικό!
– Οργάνωσε το γραφείο και το χώρο μελέτης. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα όταν υπάρχει τάξη.
– Ακολούθησε ένα πρόγραμμα μελέτης
– Κάνε επαναλήψεις
– Σημείωσε με μολύβι ή μαρκαδόρο υπογραμμίσεως τα πιο σημαντικά ή τα πιο δύσκολα στην απομνημόνευση κομμάτια.
– Φαντάσου τις εξετάσεις και πώς θα αισθάνεσαι τότε. Με αυτό τον τρόπο εξοικειώνεσαι μαζί τους.
– Συζήτησε με άλλους που έχουν περάσει από αυτή τη διαδικασία και ζήτα λεπτομέρειες. Μην πάρεις τη γνώμη μόνο από ένα άτομο. Προσπάθησε να συλλέξεις περισσότερες για να έχεις περισσότερα στοιχεία.
– Συμφιλιώσου με την ιδέα ότι θα χρειαστεί να κάνεις κάποιες θυσίες αυτό το διάστημα και να θυσιάσεις την καλοπέραση!

Πριν τις εξετάσεις

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

– Δώσε προτεραιότητα στα σημεία των μαθημάτων που έχεις αδυναμίες. Μην διαβάζεις ξανά και ξανά αυτά που ξέρεις καλά.
– Ακόμα και τις μέρες που δεν έχεις πολλή όρεξη για διάβασμα, ξεκίνησε να διαβάζεις και η όρεξη θα έλθει κατά τη διάρκεια της μελέτης.
– Αν η προσοχή σου διασπάται, προσπάθησε να μην αφεθείς. Θυμήσου ότι εσύ ορίζεις τις σκέψεις σου.
– Κάνε διαλείμματα στη μελέτη σου, αλλά στη διάρκεια τους, απέφυγε τηλεόραση, υπολογιστή, κινητό, ηλεκτρονικά παιχνίδια. Με μέτρο και τα τηλεφωνήματα στους φίλους.
– Κάνε λίγη γυμναστική.
– Φρόντισε τη διατροφή και τον ύπνο σου.

Τη στιγμή της εξέτασης

– Αν αισθανθείς άγχος, πάρε βαθιές ανάσες και παρακολούθησε την αναπνοή σου. Πες στον εαυτό σου: «Δεν θα χάσω την ψυχραιμία μου».
– Κάνε μια ανασκόπηση όλων των ερωτήσεων και ξεκίνα να γράφεις εκείνο το θέμα που γνωρίζεις καλύτερα.
– Εάν δεν μπορέσεις να απαντήσεις σε μία ερώτηση, προσπάθησε να συγκεντρωθείς περισσότερο στην επόμενη χωρίς να σκέφτεσαι την αποτυχία.
– Διάβασε ξανά και ξανά την εκφώνηση.
– Μην βιαστείς να παραδώσεις το γραπτό σου.
– Να έχεις μαζί σου ένα μπουκαλάκι με νερό. Πίνε μια γουλιά όταν δεν αισθάνεσαι καλά ή όταν αγχώνεσαι.

Πηγή: http://www.altsantiri.gr

Πείτε τη γνώμη σας!