Πόσο σημαντικά είναι τα προβιοτικά για την υγεία μας;

Συντάκτης:
Κατηγορία: Πολλαπλές Πηγές, Υγεία

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των προβιοτικών και των πρεβιοτικών στην υγεία μας και σε ποιες τροφές μπορούμε να τα βρούμε;

Όπως αναφέρει σε άρθρο της στην ηλεκτρονική σελίδα του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, η διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής, Αστερία Σταματάκη, τα προβιοτικά, είναι συγκεκριμένοι ζωντανοί μικροοργανισμοί που περιέχονται σε τρόφιμα ή συμπληρώματα διατροφής .

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ορίζει τα προβιοτικά ως ζωντανούς μικροοργανισμούς, που μπορούν να ωφελήσουν τον ανθρώπινο οργανισμό όταν λαμβάνονται στις κατάλληλες ποσότητες . Τα πιο συνηθισμένα στελέχη είναι τα lactobacilli και τα bifidobacteria π.χ. Lactobacillus casei, Bifidobacterium infantis.

Μελέτες δείχνουν πως τα προβιοτικά παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία του πεπτικού σωλήνα, καθώς φαίνεται ότι:

– Αναχαιτίζουν την ανάπτυξη παθογόνων βακτηρίων .
– Βοηθούν στην πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών .
– Συμβάλλουν στην παραγωγή βραχείας αλύσου λιπαρών οξέων .
– Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα .

Σε ποιες τροφές τα βρίσκουμε

Τα προβιοτικά υπάρχουν στα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως είναι το παραδοσιακό γιαούρτι, στο κεφίρ, στα γαλακτοκομικά που περιέχουν ζωντανές καλλιέργειες π.χ. bifidobacteria και lactobacilli. Επιπλέον, υπάρχουν σε άλλα τρόφιμα όπως στο kimchi, sauerkraut (γερμανικό ξινολάχανο), miso.

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Αναφορικά με τα πρεβιοτικά, είναι τα συστατικά των τροφών που περιέχουν άπεπτους ολιγοσκαχαρίτες, όπως είναι οι γαλακτοολιγοσακχαρίτες και η ινουλίνη . Πρόκειται για ένα είδος φυτικών ινών που περνούν άπεπτες τον πεπτικό σωλήνα και ευνοούν την ανάπτυξη ή τη δραστηριότητα συγκεκριμένων φιλικών βακτηρίων στο παχύ έντερο .

Στην πραγματικότητα, τα πρεβιοτικά είναι το «γεύμα» των καλών μικροοργανισμών . Ενώ όλα τα πρεβιοτικά είναι φυτικές ίνες, δεν έχουν όλες οι φυτικές ίνες πρεβιοτικές ιδιότητες . Τα βακτήρια του εντέρου ζυμώνουν επιλεκτικά αυτές τις ίνες, με αποτέλεσμα τη σύνθεση βραχείας αλύσου λιπαρά οξέα που είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό μας .

Πρεβιοτικά υπάρχουν στις μπανάνες, τα κρεμμύδια, τα πράσα, την κορινθιακή σταφίδα, τα σπαράγγια, τις αγκινάρες και τα φασόλια σόγιας .

Ένα προβιοτικό και ένα πρεβιοτικό μαζί ονομάζονται συνβιοτικά . Αν για παράδειγμα ρίξουμε σταφίδες στο παραδοσιακό γιαούρτι μας θα καρπωθούμε τα οφέλη .

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Πηγή: http://www.altsantiri.gr


Το altsantiri πρόσθεσε στα παραπάνω:
[...] [...] [...] [...] [...] [...] [...] [...]

Πείτε τη γνώμη σας!