ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΛΟΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ βλέπει το πόρισμα της ΔΗΣΥ για ΚΕΕΛΠΝΟ

Παρατυπίες στην υπόθεση πρόσληψης 22 υπαλλήλων στο ΚΕΕΛΠΝΟ εντοπίζει η Δημοκρατική Συμπαράταξη στο δικό της πόρισμα για την υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ.

«Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των 22 προσλήψεων που έγιναν από το ΚΕΕΛΠΝΟ, και εν συνεχεία διατέθηκαν ως επί το πλείστον στο γραφείο του τότε Υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη, επισημάνθηκαν πλείονες παρατυπίες, με πλέον χαρακτηριστικές την ανυπαρξία απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου και την ανυπαρξία γραπτής σύμβασης μεταξύ των συνεργατών και του ΚΕΕΛΠΝΟ», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Πιο αναλυτικά τα συμπεράσματα του πορίσματος έχουν ως εξής:

1.Το ΚΕΕΛΠΝΟ ήδη από τον ιδρυτικό του νόμο, αλλά και με μετέπειτα διατάξεις, εξαιρέθηκε ρητώς απ’ τον δημόσιο τομέα, από τις διατάξεις περί προσλήψεων στο δημόσιο τομέα, από τις διατάξεις περί προμηθειών του δημοσίου τομέα και από το δημόσιο λογιστικό. Η τελεολογία των εξαιρέσεων αυτών συνίστατο στην εξασφάλιση της νομικής δυνατότητας ταχείας και εντοπισμένης δράσης σε επείγουσες περιπτώσεις, καθώς και για την προστασία της δημόσιας υγείας, χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.

Το ως άνω θεσμικό πλαίσιο έχει ως αποτέλεσμα η ακολουθούμενη διοικητική πρακτική να είναι νόμιμη -και άρα να μην γεννά ποινικές ευθύνες- ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν θα δικαιολογείτο για άλλους δημόσιους φορείς (του στενού δημοσίου τομέα). Παρότι, όμως, η ανωτέρω τελεολογία είναι θεμιτή, από τις εργασίες της Εξεταστικής προέκυψε, συγχρόνως, η ανάγκη επίτασης του ελέγχου για την αποφυγή τυχόν καταχρήσεων των ως άνω νομικών δυνατοτήτων.

2. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των 22 προσλήψεων που έγιναν από το ΚΕΕΛΠΝΟ, και εν συνεχεία διατέθηκαν ως επί το πλείστον στο γραφείο του τότε Υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη, επισημάνθηκαν πλείονες παρατυπίες, με πλέον χαρακτηριστικές την ανυπαρξία απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου και την ανυπαρξία γραπτής σύμβασης μεταξύ των συνεργατών και του ΚΕΕΛΠΝΟ.

Θετική γνώση, ήτοι άμεσος δόλος, όπως απαιτείται από το άρθρο 256 ΠΚ (καθώς και το άρθρο 390 ΠΚ), σχετικά με την ακολουθηθείσα διαδικασία πρόσληψης, δεν προέκυψε στο πρόσωπο του τότε Υπουργού, ο οποίος πάντως όφειλε (είτε ο ίδιος, είτε δια του πολιτικού του γραφείου που αποτελεί οργανωμένη υπηρεσιακή μονάδα, με Διευθυντή και προσωπικό) να έχει ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας πρόσληψης και απασχόλησης τουλάχιστον των 14 υπαλλήλων – συνεργατών του ΚΕΕΛΠΝΟ που διατέθηκαν στο γραφείο του.

Περαιτέρω, θετική γνώση δεν προέκυψε στο πρόσωπο της τότε Προέδρου του ΚΕΕΛΠΝΟ. Ειδικώς για την τελευταία, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ίδια, σε αντίθεση με τον Υπουργό, δεν είχε οργανωμένο γραφείο (με αποσπασμένους ή μετακλητούς υπαλλήλους και εξιδεικευμένο προσωπικό της επιλογής της) και, ως εκ τούτου προκύπτει ότι η δυνατότητα ελέγχου της εσωτερικής λειτουργίας του φορέα ήταν κατά τεκμήριο περιορισμένη.

Αντιθέτως, η πρόσληψη φαίνεται να έγινε με ευθύνη υπηρεσιακών παραγόντων του ΚΕΕΛΠΝΟ, για τους οποίους βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ποινική διαδικασία (άσκηση ποινικών διώξεων). Οίκοθεν νοείται ότι το τεκμήριο αθωότητας είναι απολύτως σεβαστό ως προς κάθε διωκόμενο πρόσωπο, ενώ, εξάλλου, η έρευνα ευθυνών μη πολιτικών προσώπων εκφεύγει των αρμοδιοτήτων της Εξεταστικής Επιτροπής.

3. Περαιτέρω, αποδείχθηκε ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν υπαγόταν ως το 2016 στις διατάξεις περί δημοσίου λογιστικού ούτε στους γενικούς κανόνες περί δημοσίων συμβάσεων. Ως εκ τούτου, είχε τη δυνατότητα να προχωρεί νομότυπα σε απευθείας αναθέσεις έργων σε τρίτους αναδόχους. Ειδικώς, σε ό,τι αφορά τις ενημερωτικές εκστρατείες επισημαίνονται τα εξής:

– Το ΚΕΕΛΠΝΟ είχε αρμοδιότητα πρόληψης και ενημέρωσης και επί μη λοιμωδών νοσημάτων, όπως ο καρκίνος. Η σχετική εκστρατεία κατά του καρκίνου κρίνεται ως σκόπιμη και υλοποιήθηκε μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος χρηματοδότησης, με αυστηρό ελεγκτικό πλαίσιο. Εξ ίσου σκόπιμες και αναγκαίες κρίνονται οι ενημερωτικές εκστρατείες για τον ιό HIV και την ορθή χρήση των αντιβιοτικών φαρμάκων, οι οποίες, ομοίως, φαίνεται ότι υλοποιήθηκαν νομότυπα.

– Το ΚΕΕΛΠΝΟ έκανε παράλληλη χρήση των δωρεάν προβαλλόμενων κοινωνικών μηνυμάτων καθώς και μηνυμάτων έναντι τιμήματος. Η σκοπιμότητα αυτής της διαχρονικής επιλογής προκύπτει από τη μεγάλη σημασία των προβαλλόμενων μηνυμάτων, το μετρήσιμο θετικό τους αντίκτυπο στο πεδίο της δημόσιας υγείας, καθώς και την ιδιαιτέρως προβληματική λειτουργία του κοινωνικού μηνύματος (ακατάλληλες ώρες και ανεπαρκής συχνότητα).

– Ανακύπτουν ζητήματα σχετικά με την ιδιαιτερότητα που παρουσιάζουν διαχρονικά οι διαδικασίες υλοποίησης των επικοινωνιακών δράσεων, οι συναφείς συμβάσεις ανάθεσης και η προβολή μηνυμάτων σε συγκεκριμένα ΜΜΕ. Επίσης, χωρίς να αμφισβητείται η σκοπιμότητα των αναληφθεισών επικοινωνιακών δράσεων, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα σε σχέση με το ύψος των δαπανών και εάν αυτές ήταν ανάλογες του επιδιωκόμενου κάθε φορά σκοπού. Σε κάθε περίπτωση, η περαιτέρω διερεύνηση της υποθέσεως και η απόδοση ενδεχόμενων ευθυνών αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης.

4. Σε ό,τι αφορά την αγορά του νέου κτιρίου του ΚΕΕΛΠΝΟ, διαπιστώνεται ότι η διαδικασία…(περισσότερα: https://www.altsantiri.gr)

Πείτε τη γνώμη σας!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.