ΔΟΚΙΜΕΣ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗΣ: ΠΩΣ Ο Euro NCAP δίνει τα αστέρια;

Συντάκτης:
Κατηγορία: Αυτοκίνητο, Κόσμος
 

Στο https://www.newsauto.gr διαβάσαμε:

Η παθητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου είναι Νο1 προτεραιότητα για τον σύγχρονο καταναλωτή και η αξιολόγηση που κάνει εδώ και δύο δεκαετίες ο ανεξάρτητος Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δοκιμών Euro NCAP, η πιο σίγουρη πιστοποίηση των επιπέδων της. Ας δούμε πως γίνεται η συγκεκριμένη διαδικασία και τι άλλαξε τα τελευταία χρόνια.

Κώστας Φουζάς ( [email protected] )

O Euro NCAP μετρά πάνω από 20 χρόνια λειτουργίας. Σε όλη αυτή την περίοδο έχουν αλλάξει πάρα πολλά όσον αφορά τις διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης. Όπως είναι φυσικό, τα αυτοκίνητα εξελίσσονται, ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες και έτσι εισάγονται νέοι παράμετροι στις δοκιμές. Εκτός από την προστασία των επιβατών και των παιδιών, στα αποτελέσματα περιλαμβάνονται πλέον και άλλα δεδομένα όπως η ασφάλεια των πεζών και φυσικά η ύπαρξη ηλεκτρικών-βοηθητικών συστημάτων που εξοπλίζουν ένα μοντέλο. Μάλιστα, ο τελευταίος παράγοντας είναι τόσο σημαντικός που μπορεί να στερήσει από ένα καινούργιο αυτοκίνητο πολλά αστέρια. Επίσης, σύντομα στο μικροσκόπιο του οργανισμού θα τοποθετηθούν τα αυτόνομα οχήματα και οι τεχνολογίες γύρω από τον συγκεκριμένο τομέα.

Πώς γίνεται η αξιολόγηση ενός αυτοκινήτου

Ο Euro NCAP αξιολογεί κατά βάση νέα μοντέλα και ορισμένες φορές επαναλαμβάνει δοκιμές σε παλαιότερα που βρίσκονται ήδη στην ευρωπαϊκή αγορά. Σε κάθε δοκιμή συμμετέχουν τουλάχιστον 4 ίδια αυτοκίνητα. Οι δοκιμές γίνονται στις βασικές εκδόσεις των μοντέλων και κάθε κατασκευαστής μπορεί να ζητήσει την αξιολόγηση για τα ίδια μοντέλα σε πιο καλά εξοπλισμένες εκδόσεις.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Euro NCAP αξιολογεί:

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Tην προστασία επιβατών (μετωπική σύγκρουση 64 χλμ./ώρα & πλάγια με 50 χλμ./ώρα)
Την προστασία παιδιών
Την προστασία πεζών
Τα επικουρικά συστήματα

Oι δύο πρώτοι τομείς εξαρτώνται από τη δομή του πλαισίου και τα συστήματα παθητικής ασφάλειας (π.χ. πλευρικοί αερόσακοι, γονάτων και άλλα). Για την προστασία των πεζών, όπως τονίζουν οι άνθρωποι του Euro NCAP, μεγάλο ρόλο παίζει η σχεδίαση του αμαξώματος και οι τεχνολογίες που ενδεχομένως να υπάρχουν (π.χ. ο αερόσακος πεζών που πρώτη εισήγαγε η Volvo). Έτσι, ένα σκληροτράχυλο off road ψηλό όχημα προφανώς θα προκαλέσει μεγαλύτερους τραυματισμούς σε ένα πεζό, σε σύγκριση με ένα mainstream αυτοκίνητο που έχει μικρότερη μετωπική επιφάνεια.

Στο τελευταίο κομμάτι, που είναι και το πιο σημαντικό τα τελευταία χρόνια, αξιολογούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου: η λειτουργία του ESP, ο βομβητής για υπενθύμιση των ζωνών ασφαλείας, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος-αποφυγής σύγκρουσης, η ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και η ένδειξη του ορίου ταχύτητας ανάλογα με το δρόμο που κινείσαι.

Το τελικό αποτέλεσμα προκύπτει με βάση τα παραπάνω και όπως είναι φυσικό, αν κάποιο μοντέλο υστερεί σε κάποιον τομέα, τότε αυτομάτως, χάνει την κορυφαία διάκριση ή κάποια αστέρια. Επίσης, πολλές ανατροπές γίνονται και στις περιπτώσεις επαναξιολόγησης παλαιών μοντέλων, όπως στην περίπτωση του Fiat Panda. Η εν λόγω γενιά του ιταλικού μίνι μοντέλου απέσπασε 4 αστέρια του 2011 και 0 αστέρια σήμερα, με βάση τις αυστηρότερες προδιαγραφές που έχει θέσει ο οργανισμός. Η βασική αιτία για αυτή την αποτυχία ήταν η απουσία ηλεκτρικών συστημάτων, που βρίσκουμε σε όλα τα νέα μοντέλα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές.

Τα κριτήρια του Euro NCAP προσαρμόζονται συνεχώς στα νέα δεδομένα και έτσι τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας θα μπαίνουν σε πρώτο πλάνο, επηρεάζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα.

...(περισσότερα)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.