ΣΠ. ΔΑΝΕΛΛΗΣ: Η ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ επιβάλλει τις συνεργίες αλληλοτροφοδοτούμενων τομέων της οικονομίας (video)

Συντάκτης:
Κατηγορία: Οικονομία Ετικέτες:
 

«Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της χώρας επιβάλλει τον σχεδιασμό μας εθνικής στρατηγικής που θα συνδυάζει, θα συντονίζει και θα προωθεί τις συνεργίες με τους αλληλοτροφοδοτούμενους τομείς της οικονομίας», τόνισε στη διάρκεια της ομιλίας του στην  Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε ως εισηγητής του Ποταμιού, ο βουλευτής Ηρακλείου Σπύρος Δανέλλης, στο πλαίσιο της συζήτησης του σ/ν του Υπουργείου Τουρισμού με τίτλο: «Θεματικός Τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού και της τουριστικής εκπαίδευσης – Στήριξη τουριστικής επιχειρηματικότητας και άλλες διατάξεις».

Το συζητούμενο σχέδιο νόμου με τίτλο «Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού και της τουριστικής εκπαίδευσης – Στήριξη τουριστικής επιχειρηματικότητας και άλλες διατάξεις», θα έπρεπε να είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας μετά την κρίση, ανέφερε –μεταξύ άλλων- ο κ. Δανέλλης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Το συζητούμενο σχέδιο νόμου με τίτλο «Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού και της τουριστικής εκπαίδευσης – Στήριξη τουριστικής επιχειρηματικότητας και άλλες διατάξεις», θα έπρεπε να είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας μετά την κρίση.

Η Ελλάδα είναι αναμφισβήτητα μία τουριστική χώρα, που δυστυχώς όμως έχει επαναπαυτεί για χρόνια στο «ήλιος και θάλασσα», καθώς και στο «μαγικό ελληνικό καλοκαίρι».

Τα τελευταία χρόνια, τυχαίνει να ευνοούμαστε και από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, πράγμα που ευνοεί την αδράνεια, την ακινησία στην βολή της συνήθειας.

Η ανυπαρξία ουσιαστικού, μακρόπνοου και αειφόρου σχεδιασμού, όπως και της οργάνωσης της ανάπτυξης χαρακτήριζε το τουριστικό μας μοντέλο.

Δυστυχώς, προστασία του περιβάλλοντος, χωροταξία, φέρουσα ικανότητα ήταν άγνωστοι όροι.

Είναι σχεδόν αφελές όμως, να πιστεύουμε πως μπορούμε να υπάρξουμε εσαεί με αυτούς τους όρους σε μια διεθνή τουριστική αγορά, που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, με ταξιδιώτες ολοένα και πιο ενημερωμένους και απαιτητικούς.

Σε μια διεθνή αγορά, όπου οι σύγχρονες τεχνολογίες παίζουν καθοριστικό ρόλο στις επιλογές των ταξιδιωτών και στην προώθηση των τουριστικών προϊόντων παγκοσμίως.

Σήμερα, μετά τη δεκαετή σχεδόν κρίση, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίο να χαράξουμε μια εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό.

Γιατί η προβολή, η προώθηση ή το branding στα οποία εμμένουμε αποκλειστικά έως σήμερα προϋποθέτουν την ύπαρξη στρατηγικού σχεδιασμού.

Εκεί θα έπρεπε να πατούν προκειμένου να εξυπηρετούν ως εργαλεία τους στόχους του.

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Και βέβαια πρέπει επιτέλους να αντιληφθούμε πως πραγματικός δείκτης επιτυχίας – απόδοσης δεν είναι ο αριθμός αφίξεων, αλλά το οικονομικό αντίκρισμα της εδώ παραμονής των επισκεπτών μας.

Μια εθνική στρατηγική για τον τουρισμό από την άλλη πλευρά, πρέπει να αποτελέσει προϊόν ευρείας πολιτικής και κοινωνικής συναίνεσης.

Και αυτό είναι απαραίτητο, προκειμένου να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη υλοποίηση των στόχων της, δηλαδή η κάλυψη των ουσιαστικών δομικών ελλείψεων ως προς τις υποδομές, την ποιότητα των υπηρεσιών, το θεσμικό πλαίσιο, τη διαφοροποίηση του προϊόντος, τις συνεργίες με τις λοιπές οικονομικές δραστηριότητες κτλ.

Ποιες είναι όμως οι προϋποθέσεις για τα παραπάνω;

Οι τάσεις της παγκόσμιας αγοράς ζητούν διαφοροποιημένα προϊόντα με ισχυρή ταυτότητα και χαρακτήρα, και πάνω από όλα μοναδικότητα εμπειριών.

Και αυτή η διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος, δεν επιτυγχάνεται με την κατάθεση νομοσχεδίων ή την θεσμοθέτηση σημάτων ειδικών μορφών τουρισμού χωρίς αντίκρισμα στις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Προϋποθέτει την καταγραφή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και της φέρουσας ικανότητας κάθε περιοχής, την δράση προς άρση των όποιων εμποδίων (θεσμικό πλαίσιο, υποδομές κτλ) και την παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού.

Επιπροσθέτως, η υλοποίηση του απαιτεί σχεδιασμό και εφαρμογή όχι μόνο σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, αλλά και την οργανική διασύνδεση του τουρισμού με τους άλλους κρίσιμους για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας τομείς, όπως το περιβάλλον, τη γεωργία και αγροτική ανάπτυξη, την αλιεία, τον πολιτισμό, τις μεταφορές, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της χώρας επιβάλλει τον σχεδιασμό μας εθνικής στρατηγικής που θα συνδυάζει, θα συντονίζει και θα προωθεί τις συνεργίες με τους αλληλοτροφοδοτούμενους τομείς της οικονομίας.

Έχω τονίσει επανειλημμένα π.χ. πως η συνεργία τουρισμού και γεωργίας αποτελεί βασικό στόχο της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό, προσφέροντας προστιθέμενη αξία και τους δύο τομείς.

Και απαιτείται πλέον μια νέα, οργανικού τύπου διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τριτογενή για λόγους αυτονόητους.

Μόλις τα τελευταία χρόνια αρχίσαμε να τυποποιούμε και να πιστοποιούμε τα προϊόντα μας, δηλαδή να τα κάνουμε επώνυμα και ταυτοποιημένα.

Άλλωστε, είναι τόσοι πολλοί οι ξένοι επισκέπτες της χώρας, που αν κατανάλωναν...(περισσότερα: http://www.ert.gr)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.