«Φιλαράκι, έχεις καµιά δηµοσκόπηση να βγάλουµε τον µήνα;». Ο χρήστης δηµοσκοπήσεων Κυριάκος Μητσοτάκης επιστρατεύει πλέον τη µεταφυσική των «σφυγµοµετρήσεων» όταν τα πράγµατα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Γιατί µόνο µεταφυσική αναζήτηση αποτελεί η προσπάθεια να καταγραφεί η πρόθεση ψήφου µε τον τρόπο που (δεν) περιγράφεται από τις εταιρείες.
Σε ολόκληρη την υφήλιο οι δηµοσκοπήσεις αδυνατούν να καταγράψουν τις κοινωνικές διαθέσεις σε σχέση µε την πολιτική. Οι λόγοι είναι εµφανείς. Από τη µία τα ίδια τα εργαλεία των δηµοσκοπήσεων δεν είναι αποτελεσµατικά, αφού µεγάλο ποσοστό των πολιτών απαντά παραπλανητικά και αντιλαµβάνεται τη συµµετοχή του σε µια δηµοσκόπηση ως ευκαιρία να παραπλανήσει τα «συστήµατα…

